مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 16:412023-12-05دانش

تولید 78 هزار مقاله علمی در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، صمد نژاد ابراهیمی امروز در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: 25 سال پیش در کشور ما کمتر از یک هزار مقاله علمی چاپ می شد، این رقم اکنون به 78 هزار مقاله رسیده است و در تولید علم از رتبه 54 به رتبه 15 رسیده ایم و همچنین رتبه 15 بهترین فارغ التحصیلان دنیا را داریم.

وی افزود: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم 101 نشریه بین المللی شده داشتیم و اکنون 50 مورد به شمار آن ها افزوده شده که از بین آن ها 18 نشریه به زبان فارسی است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: از 1500 نشریه فقط 150 نشریه نمایه بین المللی دارند ضمن اینکه دستورالعمل نمایه سازی در اختیار همه مراکز علمی قرار دارد.

  رتبه 7 ایران در نشریات نمایه شده بین المللی نژاد ابراهیمی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی یک نشریه دارای نمایه بین المللی دارد، و ایران رتبه هفتم نشریات نمایه شده را دارد و در انتشار و ارائه نشریات علمی در 80 زبان زنده دنیا رتبه 9 را دارد و با شتاب به سمت رویت پذیری نشریات حرکت می کند.

وی ادامه داد: در نتیجه شتاب حرکت دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در تولید علم، 6 هزار مقاله به سبد مقالات ما در سطح دنیا افزوده شده و بیشترین نشریات علمی منتشر شده ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 78 هزار مقاله علمی در کشور

تولید 78 هزار مقاله علمی در کشور