مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 16:102023-12-06اقتصادي

بانک مرکزی: حتی یک دلار ارز ترجیحی به واردات چای ندادیم


در واکنش به مسائل مطرح شده در خصوص پرونده فساد واردات چای، بانک مرکزی اختصاص ارز ترجیحی (ارزی که حدود 20 درصد از بازار ارزان تر است) به واردات چای را تکذیب کرد.

- ؛ بانک مرکزی با تاکید بر اینکه در خصوص پرونده واردات چای دبش ، حتی یک دلار ارز ترجیحی با نرخ 28500 تومان نیز اختصاص نداده است، اعلام کرد: تمامی ارز تخصیص یافته برای واردات چای ارز با نرخ نیمایی بوده و لذا ارتباط دادن این پرونده با سیاست های ارزی بانک مرکزی در قالب سیاست تثبیت کذب محض است.

بانک مرکزی اعلام کرد: رویکرد کلی سیاست های بانک مرکزی در دوره اخیر بر تثبیت وضعیت اقتصاد کشور، کنترل و مدیریت نقدینگی، کاهش نوسانات نرخ ارز، تنظیم گری بازار پول، بازار ارز، تامین مالی و هدایت منابع به سمت فعالیت های تولیدی استوار بوده است.

بررسی آمارهای اقتصادی کشور در این دوره حاکی از آن است که در نتیجه اتخاذ رویکردهای فوق و دیگر تحولات اقتصادی و سیاسی کشور، تغییر و بهبود قابل ملاحظه ای در روند برخی از شاخص های مهم اقتصاد کلان نظیر نرخ رشد تولید و نقدینگی بوجود آمده است و انتظار می رود که در سایه ثبات ایجاد شده در بازار ارز، نرخ تورم نیز در ماههای آتی سال جاری به سطوح پایین تر تنزل یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی: حتی یک دلار ارز ترجیحی به واردات چای ندادیم

بانک مرکزی: حتی یک دلار ارز ترجیحی به واردات چای ندادیم