مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 11:302023-11-25حوادث

4 کوهنورد گم شده در ارتفاعات «شاهو» پس از 12 ساعت جست وجو پیدا شدند


مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمانشاه، از نجات جان 4 کوهنورد سنندجی در ارتفاعات پیرخدر شاهو شهرستان روانسر پس از 12 ساعت تلاش امدادگران هلال احمر این استان خبر داد.

- محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از نجات چهار کوهنورد در ارتفاعات قله پیر خدر شاهو خبر داد.

وی افزود: پس از اعلام گرفتار شدن 4 نفر در ارتفاعات پیرخدر شاهو واقع در شمال روستای قوری قلعه شهرستان روانسر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات 112 جمعیت هلال احمر استان، بلافاصله عملیات جست وجو ونجات از ساعت 18 و 45 دقیقه روز گذشته (سوم آذرماه) با اعزام چند تیم عملیاتی از نجاتگران جمعیت هلال احمر و همراهی کوهنوردان داوطلب آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمانشاه گفت: این کوهنوردان سنندجی که بدون راهنما اقدام به صعود به قله 3 هزار و  250متری پیرخدر شاهو کرده بودند، به دلیل عدم آشنایی با این قله فنی و عدم رعایت قانون ساعت 14؛ مسیر برگشت را همزمان با تاریکی هوا گم کرده و در جنوب شرقی منتهی به این قله زمین گیر شدند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: پس از دسترسی به افراد گرفتار شده عملیات انتقال آغاز و خوشبختانه افراد گروه  پس از تلاش های 12ساعته نجاتگران و تیم های حاضر در عملیات در سرمای شدید و یخبندان از منطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 کوهنورد گم شده در ارتفاعات «شاهو» پس از 12 ساعت جست وجو پیدا شدند

4 کوهنورد گم شده در ارتفاعات «شاهو» پس از 12 ساعت جست وجو پیدا شدند