مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 12:502023-12-11اجتماعي

افزایش 40 درصدی جمعیت کل و بز در مناطق حفاظت شده کردستان


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان کردستان گفت: در سرشماری سال 1401 نسبت به سال 1400 جمعیت قوچ و میش سه درصد رشد داشته و جمعیت کل و بز با 40 درصد رشد، - ایسنا/کردستان معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان کردستان گفت: در سرشماری سال 1401 نسبت به سال 1400 جمعیت قوچ و میش سه درصد رشد داشته و جمعیت کل و بز با 40 درصد رشد، بیشترین افزایش جمعیت را داشته است.

حیدر ویسی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تنوع زیستی پایه و اساس حیات زمین را تشکیل می دهد، اظهار کرد: سرشماری حیات وحش، اصلی ترین فعالیت محیط زیست برای مدیریت حیات وحش است و در سال های گذشته با کیفیت و کمیت متفاوتی اجرا شده است.

وی ادامه داد: سرشماری پستانداران بیشتر با هدف برآورد حداقل جمعیت پستانداران شاخص (علفخواران) در مناطق تحت مدیریت و آزاد، به دست آوردن ترکیب جنسی و سنی هر یک از گونه ها، آگاهی از وضعیت زیستگاه ها، بررسی وضعیت حفاظتی آنها و برنامه ریزی برای مدیریت صحیح زیستگاه ها، اطلاع از وضعیت زاد و ولد، شناسایی عوامل تهدیدکننده حیات وحش و شناسایی کمبودها و نارسایی های مناطق تحت مدیریت انجام می شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان کردستان بیان کرد: سرشماری زمستانه پستانداران در استان با توجه به وضعیت آب و هوایی، توپوگرافی و فصل جفتگیری از 15 آذر ماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 40 درصدی جمعیت کل و بز در مناطق حفاظت شده کردستان

افزایش 40 درصدی جمعیت کل و بز در مناطق حفاظت شده کردستان