مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 05:002023-12-04بين الملل

ترور هدفمند خبرنگاران، سناریو تل آویو برای سانسور جنایت در غزه


با وجود نص صریح کنوانسیون ­های حقوقی در ارتباط با خبرنگاران، رژیم صهیونیستی ترور هدفمند خبرنگاران را در دستور کار قرار داده است.

- کارشناس حقوق بین الملل گفت: با وجود نص صریح کنوانسیون ­های حقوقی در ارتباط با خبرنگاران، رژیم صهیونیستی ترور هدفمند خبرنگاران را در دستور کار قرار داده است.

پارسا جعفری در گفت وگو با ایسنا درباره هدف قرار گرفتن خبرنگاران از سوی رژیم صهیونیستی در طول 2 ماه گذشته و در جریان تحولات اخیر در اراضی اشغالی گفت: حفاظت از خبرنگاران و جلوگیری از زیان وارده به آن ها همواره به عنوان یک مسئله­ مهم مدنظر دولت ها و جوامع حقوقی بین المللی بوده است.

قوانین بین المللی از جمله پروتکل ها و کنوانسیون های مرتبط با موضوع مخاصمات مسلحانه دولت ها در زمان جنگ، همواره حقوق قانونی و بشردوستانه ­ای را در ارتباط با خبرنگاران مدنظر قرار داده ­اند.

وی ادامه داد: در این راستا مواد کمیسیون حقوق بین الملل، تعهدات بین المللی مرتبط با حفاظت از جان خبرنگاران یا حقوق معنوی خبرنگاران و مسئولیت متقابل در قبال آن ­ها را مورد اشاره قرار داده و به طور ضمنی اعلام کرده است که خبرنگاران و روزنامه نگارانی که در صحنه مخاصمات در حال انجام پوشش رسانه ای و تهیه­ گزارش از درگیری های مسلحانه هستند، باید به عنوان غیر نظامی قلمداد شده و تحت ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترور هدفمند خبرنگاران، سناریو تل آویو برای سانسور جنایت در غزه

ترور هدفمند خبرنگاران، سناریو تل آویو برای سانسور جنایت در غزه