مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 21:102023-12-18سياسي

مفهوم حکمرانی به مثابه یک مفهوم نوپدید با رویکرد فرهنگی بررسی شد


نشست علمی «بازاندیشی در مفهوم حکمرانی به مثابه یک مفهوم نوپدید؛ فرصت¬ها و چالش¬ها با تأکید بر رویکرد فرهنگی» در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمدرضا مالکی، در این نشست که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد در رابطه با چگونگی شکل گیری مفهوم حکمرانی در تاریخ اندیشه علم مدیریت و فرصت ها و چالش هایی که حکمرانی جدید برای حکمرانی فرهنگی به وجود می­آورد، توضیح داد.

وی افزود: این فرصت ها و چالش ها به دودسته تقسیم می شوند که نخست، فرصت ها و چالش های امنیتی ازجمله: فرصت ها و چالش­ها در نسبت بااقتدار فرهنگی حاکمیت هستند که عبارت اند از سهم بیشتر مردم در تصمیم­­های فرهنگی، افزایش بهره­وری در اجرای سیاست­های فرهنگی، کاهش کنترل بر تصمیم­های فرهنگی به دلیل واسپاری به بخش عمومی، مردمی و کاهش نظم و افزایش تنش­های فرهنگی به خاطر تنوع سلایق فرهنگی و .

.

این پژوهشگر ادامه داد: دسته دوم در این عرصه، فرصت­ها و چالش ها که نسبت به اقتدار حاکمیتی تبیین شد، ازجمله: فرصت­ها و چالش­های امنیتی از منظر فرهنگی است که عبارت اند از مشارکت همه انسان­ها با هر علاقه و ارزشی در ایجاد امنیت، اهمیت یافتن ارزش­های انسانی در شکل­گیری امنیت، عدم توجه به تهدید­های حوزه فرهنگ و ارزش­های ثابت دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفهوم حکمرانی به مثابه یک مفهوم نوپدید با رویکرد فرهنگی بررسی شد

مفهوم حکمرانی به مثابه یک مفهوم نوپدید با رویکرد فرهنگی بررسی شد