مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 18:202023-12-01پزشكي

کنترل و پایش ماهانه افراد دیابتی و فشارخون بالا


ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص طرح سنجش دیابت و فشارخون گفت: این طرح از 20 آبان آغاز و تا 15 دی امسال به جهت غربالگری افراد بالای 18 سال و بانوان باردار در هر رده سنی در حال اجراست.

- ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه ضمن اشاره به اجرای پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و فشارخون از 20 آبان ماه اظهار کرد: این طرح تا 15 دی ماه و به جهت غربالگری ابتلا به بیماری دیابت و فشارخون بالا تمام افراد بالای 18 سال و بانوان باردار در هر رده سنی ادامه خواهد  داشت.

وی ضمن اشاره ثبت در سامانه یکپارچه بهداشت افراد مبتلا به این بیماری افزود: بیش از 457 هزار نفر از جمعیت بالای 18 سال در استان کرمانشاه ازنظر ابتلا به دیابت و فشارخون بالا غربالگری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص کیفیت غربالگری افراد دارای دیابت و فشارخون بالا تصریح کرد: پس از ثبت اطلاعات بیماران به صورت ماهانه توسط به ورز یا مراقبت سلامت کنترل و پایش صورت می گیرد.

وی ادامه داد: پزشکان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی هر سه ماه یک بار این افراد بیمار را ویزیت و مراقبت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل و پایش ماهانه افراد دیابتی و فشارخون بالا

کنترل و پایش ماهانه افراد دیابتی و فشارخون بالا