مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 16:452023-12-20اجتماعي

سرعت قطارهای چرا در آذربایجان تا یک سوم کاهش می یابد


مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه نواقصات ایستگاه خاوران تبریز همچنان تکمیل نشده است، گفت: سرعت قطار در حد فاصل زنجان تا تهران را 160 کیلومتر بوده و این سرعت گاها در گلوگاه ترددی منطقه آذربایجان حتی به 60 کیلومتر کاهش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا قربانی ظهر امروز به مناسبت هفته حمل و نقل در گفتگو با خبرنگاران از سختی های و مشکلات کار راه آهنی در آذربایجان گفت و اظهار کرد: موقعیت جغرافیای و کوهستانی بودن منطقه آذربایجان، کار در بخش ریلی را با اما و اگرهای زیادی همراه ساخته تا جایی که راه آهن کشور حتی شرکت های فعال در این بخش را با اجبار مجاب به اختصاص قطار در این مسیر می کند.

وی افزود: یکی از گلوگاه های ریلی که تردد در آذربایجان را با این وسیله حمل و نقل عمومی به سختی ممکن می سازد حد فاصل میانه تا مراغه به طول 168 کیلومتر می باشد که شیب و فراز در این منطقه به 16 در هزار و قوس نیز 250 در 300 می باشد و این مشخصات جغرافیای عملا تردد قطارها را در این مسیر با دشواری های زیادی همراه کرده است.

وی سرعت قطار در حد فاصل زنجان تا تهران را 160 کیلومتر اعلام و افزود: این سرعت گاها در گلوگاه ترددی منطقه آذربایجان حتی به 60 کیلومتر کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرعت قطارهای چرا در آذربایجان تا یک سوم کاهش می یابد

سرعت قطارهای چرا در آذربایجان تا یک سوم کاهش می یابد