مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 09:002023-12-18اقتصادي

افزایش تاب آوری؛ راهکار کاهش خشونت در جامعه


یکی از راهکارهای کاهش خشونت در جامعه افزایش تاب آوری است که در این زمینه مهارت های زندگی به افراد آموزش و موجب افزایش خودآگاهی و مدیریت هیجان های منفی می شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری عضو انجمن روانشناسی ایران گفت: یکی از راهکارهای کاهش خشونت در جامعه افزایش تاب آوری است که در این زمینه مهارت های زندگی به افراد آموزش و موجب افزایش خودآگاهی و مدیریت هیجان های منفی می شود.

مژده ارشادی در گفت وگو با ایسنا در خصوص روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری، اظهار کرد: 18 دسامبر مصادف با 27 آذرماه توسط رییس جمهور ایران در مجمع عمومی ملل متحد به نام روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری نام گذاری و تصویب شد، در کشور ما این روز با سالروز شهادت مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه مصادف شده است، در حوزه مبارزه با خشونت آیات و احادیث بسیاری وجود دارد و در دین به آن پرداخته شده است.

وی افزود: امام موسی کاظم(ع) مدام به کظم غیظ اشاره می کند، در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده که خشم و غضب ایمان را فاسد می کند یا امام حسن عسگری(ع) می فرمایند خشم و غضب کلید هرگونه شر و بدی است که از این احادیث می توان به این موضوع پی برد که دین ما براساس احادیث و روایات با این موضوع در زندگی انسان ها مقابله می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تاب آوری؛ راهکار کاهش خشونت در جامعه

افزایش تاب آوری؛ راهکار کاهش خشونت در جامعه