مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 13:352023-12-10بين الملل

اردن: اسراییل اهدافی فراتر از غزه دارد


وزیر خارجه اردن در سخنانی گفت که اسراییل تلاش دارد اهالی غزه را از این منطقه بیرون کند و اهدافی فراتر از غزه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن امروز (19 آذر) در نشستی در دوحه پایتخت قطر، گفت که اهداف اسراییل منحصر در غزه نمی شود.

به نوشته خبرگزاری اردنی عمون، او در یازدهمین نشست what now for the Midlle east که با حضور وزرای خارجه و اندیشمندان و مقامات چند کشور عربی و غربی برگزار شد، گفت: می توان جنگ غزه را تلاشی هدفمند از سوی اسراییل برای تخلیه غزه از ساکنانش دانست، سیاست اشغالگری اسراییل بر حرکت در مسیر اخراج اهالی غزه اصرار دارد .

ایمن الصفدی همچنین در خصوص تلاش ها برای توقف جنگ در غزه و پایان درد و رنج ساکنین این باریکه و فاجعه انسانی رخ داده در آن جا سخن گفت و بر ضرورت حمایت از غیرنظامیان و پایبندی اسرائل بر قوانین بین المللی تأکید کرد.

وزیر خارجه اردن افزود: اسراییل به مقابله با جهان برخواسته و قوانین بین المللی را نقض می کند و مرتکب جنایت جنگی در غزه می شود او سپس از آمریکا خواست تا فشار بیشتری به اسراییل وارد کند.

این در حالی است که واشنگتن شامگاه جمعه قطعنامه  شورای امنیت در لزوم توقف جنگ در غزه را وتو کرد و موجب واکنش تند بسیاری از کشورها شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردن: اسراییل اهدافی فراتر از غزه دارد

اردن: اسراییل اهدافی فراتر از غزه دارد