مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 12:352023-12-03اقتصادي

کیسه دوزی جدید خودروباز ها با فروش قسطی


مگر چقدر خودرو روی دست خودروسازان مانده که وزارت صمت می خواهد مجوز فروش اقساطی را صادر کند؟ - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - جوان نوشت: فروش قسطی خودرو موضوعی بود که هفته گذشته وزارت صمت رسانه ای کرد.

در شرایطی که خودروبازان (نامی که وزیر صمت بر خودروساز ها گذاشت) تا سال 1404 خودرو پیش فروش کرده اند، از وزارت صمت خبر می رسد فروش قسطی خودرو در ماه های آتی کلید می خورد.

با توجه به اینکه خودروسازان با تأخیر چندماهه به تعهدات شان عمل و اخیراً نیز در دقیقه 90 به دلایل مختلف مشتری را مجبور به تغییر خودروی انتخابی می کنند، چگونه می شود انتظار داشت در فروش قسطی حق خریداران تضییع نشود.

به نظر می رسد در اوضاع کسادی بازار و انصراف برخی ثبت نام کنندگان از دریافت خودرو، فروش اقساطی ترفند جدیدی برای جذب نقدینگی است.

فروش اقساطی خودرو در اوایل دهه 90، زمانی که تولید بیش از تقاضای بازار بود به شدت رونق داشت و موعد تحویل خودرو ها نیز 10 تا 20 روز کاری بود.

در آن زمان سالی دو تا سه بار به ویژه در ایام دهه فجر فروش قسطی انجام می گرفت، زیرا تعهدات خودروسازان به روز بود و از سامانه یکپارچه و قرعه کشی خبری نبود، اما اکنون که چند سالی است عرضه کاهش یافته و متقاضیان خودرو باید بیش از یک سال در صف انتظار تحویل قرار گیرند، ترفند فروش اقساطی بیشتر به طنز و شوخی ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیسه دوزی جدید خودروباز ها با فروش قسطی

کیسه دوزی جدید خودروباز ها با فروش قسطی