مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 17:002023-11-23اجتماعي

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در خراسان شمالی


رضا شکاریان با بیان اینکه شمار مشاهده یوزپلنگ در حاشیه پناهگاه حیات وحش میاندشت افزایش یافته است، گفت : این نهمین مشاهده یوزپلنگ و پنجمین مورد ثبت تصویر برداری از یوزپلنگ آسیایی در سال جاری است.

- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: یک قلاده یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم مشاهده و تصویربرداری شد.

رضا شکاریان به ایرنا اظهار کرد: تصویربرداری از یوزپلنگ به وسیله یکی از طبیعت گردان در ارتفاعات غرب پناهگاه حیات وحش میاندشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه شمار مشاهده یوزپلنگ در حاشیه پناهگاه حیات وحش میاندشت افزایش یافته است، افزود: این نهمین مشاهده یوزپلنگ و پنجمین مورد ثبت تصویر برداری از یوزپلنگ آسیایی در سال جاری است.

شکاریان یادآور شد: پارسال بیش از 10 مورد مشاهده یوزپلنگ در استان گزارش شد که این امر نشان از پایداری و مناسب بودن وضعیت زیستگاه برای این گونه وحشی و با ارزش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: منطقه میاندشت در جاجرم و توران در سمنان آخرین پناهگاه یوزپلنگ ایرانی هستند و حفاظت از کریدور بین این 2 منطقه نقش موثری در ادامه حیات این گونه دارد.

وی افزود: منطقه میاندشت شامل پناهگاه حیات وحش و پارک ملی ضامن آهو با وسعت 85 هزار هکتار در شهرستان جاجرم و جنوب استان خراسان شمالی واقع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در خراسان شمالی

مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در خراسان شمالی