مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 14:052023-11-27سياسي

مجمع تشخیص با اصلاحاتی مصوبه اختصاص قیر به پروژه های عمرانی را تایید کرد


مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد و به بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون بودجه 1402 درباره اختصاص قیر به پروژه های عمرانی که برای تشخیص مصلحت به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح اصلاح بند ک تبصره (1) قانون بودجه 1402 کل کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در تذکر آیین نامه ای اظهار داشت: طبق آیین نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز نظر تفسیری شورای محترم نگهبان، مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره قوانین دائم تا 10 سال و در خصوص قوانین زمان دار تا پایان زمان قانون قابل تغییر نمی باشد.

و از آنجا که این مصوبه به اصلاح بندی از قانون بودجه می پردازد که 8 ماه پیش مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آن تصمیم گرفته است، نه مجلس و نه مجمع نمی توانند در این باره مصوبه ای داشته باشند.

آیت الله آملی لاریجانی درباره این تذکر گفت: اگر مصوبه مجلس عینا همان مصوبه قبلی باشد که مجمع آن را تصویب کرده، تذکر وارد است و مجمع نمی تواند در خصوص آن تصمیمی بگیرد.

ذوالقدر توضیح داد که متن مصوبه مجلس متن قبلی نیست و تغییر ماهوی کرده است، بنابراین این اصلاحیه قابل بررسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجمع تشخیص با اصلاحاتی مصوبه اختصاص قیر به پروژه های عمرانی را تایید کرد

مجمع تشخیص با اصلاحاتی مصوبه اختصاص قیر به پروژه های عمرانی را تایید کرد