مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 18:152023-11-29اقتصادي

موانع توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی ریشه یابی شود


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: موانع و مشکلات توسعه صادرات غیرنفتی استان به طور دقیق بررسی و ریشه یابی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز ناصر فخرموحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهارکرد: موانع و مشکلات توسعه صادرات غیرنفتی استان به طور دقیق بررسی و ریشه یابی شود.

وی گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته از تمام استان های کشور بالغ بر 40 آیتم و متغیر داخلی و خارجی تاثیرگذار بر کاهش صادرات نظیر کاهش جهانی برخی از اقلام، مشکلات تعهد ارزی و نحوه کار تجار احصا شده است که باید این آیتم ها و میزان اثر گذاری هر یک از آنها بر صادرات استان بند به بند مشخص و رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی افزود: با اینکه برخی از عوامل کشوری مسبب کاهش صادرات است اما باید عوامل تاثیرگذار بر کاهش صادرات به صورت استانی احصا و ریشه کن شود.

فخر موحدی تصریح کرد: طی سال گذشته در استان جهش بسیار خوبی در زمینه صادرات ایجاد شد و امسال نیز باید با حمایت از صادرات کنندگان این روند ادامه یابد.

وی بیان کرد: مهم است تا ابهام ایجاد شده در زمینه  آمار غیر رسمی در صادرات که در آمار رسمی استان لحاظ نمی شود، شفاف سازی و برطرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی ریشه یابی شود

موانع توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی ریشه یابی شود