مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 14:202023-12-14ورزشي

چغازنبیل می تواند مثل تیم فوتبال بارسلونا محبوب شود!


مدیرپایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه، درحالی این محوطه های باستانی را جزو کم بازدیدکننده ترین آثار تاریخی ایران معرفی کرد و از کم توجهی ها به آن سخن گفت، - که آرش نورآقایی، پژوهشگر گردشگری، در تایید بی مهری ها به معرفی میراث فرهنگی ایران، الگوی موفقیت تیم فوتبال بارسلونا در اسپانیا را برای محبوب تر شدن تفسیر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با همکاری مجله گیلگمش و خانه اندیشمندان علوم انسانی در نشستی که جمعی از فعالان گردشگری و میراث فرهنگی حضور داشتند، به معرفی میراث جهانی چغازنبیل؛ ناگفته های زیگورات پرداختند و از ظرفیت های پنهان آن و همچنین کم توجهی ها و کم لطفی ها به تاریخ نخستین اثر تاریخی ایران که در یونسکو ثبت جهانی شد، سخن گفتند.

همچنین این نشست بهانه ای بود برای معرفی کتاب بارقه کائنات: نگاهی بر میراث جهانی چغازنبیل تالیف کامیار عبدی، باستان شناس.

نخستین میراث جهانی ایران؛ کم بازدیدترین جاذبه ایران عاطفه رشنویی ـ مدیرپایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه در خوزستان ـ سخنانش را در این طور آغاز کرد: گله دارم که دوستانی از میراث فرهنگی در این جلسه حضور ندارند و ناگفته های جغازنبیل را نمی شنوند، چغازنبیل آنقدر راز دارد که اگر بخواهیم به آن بپردازیم شاید صد سالی طول بکشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چغازنبیل می تواند مثل تیم فوتبال بارسلونا محبوب شود!

چغازنبیل می تواند مثل تیم فوتبال بارسلونا محبوب شود!