مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 11:262023-12-04اقتصادي

اشتغال بانوان روستایی شهرستان گرمه در پیچ وخم کم توجهی


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرمه، حضور بانوان هنرمند یکی از مواردی است که می تواند در روستاها به اشتغال منجر شود.

زنان روستایی نقش کلیدی و مهمی در صنایع دستی و هنری ایفا می کنند و حتی برخی از مهم ترین مشاغل و بازارچه های روستایی به واسطه هنر زنان در روستاها اداره می شود.

 زنان روستایی می توانند با هنرمندی در زمینه تولیدات کشاورزی و صنایع دستی و داشتن شغل مناسب نقش بسزایی در رونق اقتصادی روستا و حتی شهرستان داشته باشند اما درحال حاضر در گرمه این نقش آن طور که بایدوشاید موردتوجه قرار نگرفته است.

 اگرچه ممکن است این موضوع مبهم و یا حتی گاهی کم رنگ انگاشته شود؛ اما هنر و صنایع دستی یک بانوی هنرمند می تواند مشکلات بسیاری از قبیل بیکاری، پایین بودن سطح درآمد سرانه و کمبود درآمد روستا را به راحتی جبران کرده و موجب ایجاد درآمد، اشتغال زایی، امرارمعاش و رونق اقتصادی برای روستا شود.

 نبود وام خوداشتغالی تسهیلات کم بهره  یکی از بانوان روستای دشت درباره وام خوداشتغالی بانوان اظهار کرد: ما در روستا می خواهیم مرکز کسب درآمد راه اندازی کنیم و فرمانداری برای راه اندازی کسب وکار و دریافت وام از بنیاد برکت وعده هایی داده اند؛ ولی متأسفانه می گویند بودجه و زمان پرداخت وام معلوم نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال بانوان روستایی شهرستان گرمه در پیچ وخم کم توجهی

اشتغال بانوان روستایی شهرستان گرمه در پیچ وخم کم توجهی