مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 16:502023-11-25بين الملل

مواضع مشترک تهران و پکن درباره دخالت آمریکا در امور کشورها


رییس انجمن دوستی ایران و چین خاطرنشان کرد: تهران و پکن درباره بسیاری از مسائل جهانی به خصوص زیاده خواهی های آمریکا در شرق و غرب آسیا نظرات مشترک و نزدیک به هم دارند و مخالف دخالت واشنگتن در امور داخلی کشورها هستند.

- رییس انجمن دوستی ایران و چین خاطرنشان کرد: تهران و پکن درباره بسیاری از مسائل جهانی به خصوص زیاده خواهی های آمریکا در شرق و غرب آسیا نظرات مشترک و نزدیک به هم دارند و مخالف دخالت واشنگتن در امور داخلی کشورها هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علاءالدین بروجردی رییس انجمن دوستی ایران و چین در چهاردهمین نشست مشترک سالیانه انجمن های دوستی ایران و چین با موضوع چشم انداز روابط ایران و چین طی سخنانی اظهار داشت: جاده ابریشم با قدمت چند هزار ساله خود نماد روابط دیرینه چین و ایران است و دریانوردان پر آوازه ای مانند جنگ خه از چین و سلیمان سیرافی از ایران در جاده ابریشم دریایی در آن شرایط سخت نقش آفرینی کردند.

رییس انجمن دوستی ایران و چین با اشاره به طرح یک پهنه-یک راه به عنوان یک ابتکار ارزشمند از جانب رییس جمهور چین و احیاگر جاده ابریشم باستانی میان ایران و چین، گفت: معتقدیم جایگاه ایران در این طرح همانند دوران باستان باید جایگاهی برجسته و والا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواضع مشترک تهران و پکن درباره دخالت آمریکا در امور کشورها

مواضع مشترک تهران و پکن درباره دخالت آمریکا در امور کشورها