مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 18:552023-11-22اقتصادي

اثر کبری یا تصمیم کبری؟!


در قرن 18 زمانی که انگلیس، هند را به استعمار خود درآورده بود تعداد مارهای کبری در سطح شهر دهلی زیاد بودند و دولت هم برای مدیریت بحران تصمیم گرفت برای هر مار مُرده ای که مردم تحویل دهند جایزه نقدی به آن ها پرداخت کند.

- در قرن 18 زمانی که انگلیس، هند را به استعمار خود درآورده بود تعداد مارهای کبری در سطح شهر دهلی زیاد بودند و دولت هم برای مدیریت بحران تصمیم گرفت برای هر مار مُرده ای که مردم تحویل دهند جایزه نقدی به آن ها پرداخت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کانال تاریخ ایران و جهان باستان در پیام رسان ایتا نوشت: در قرن 18 زمانی که انگلیس، هند را به استعمار خود درآورده بود تعداد مارهای کبری در سطح شهر دهلی زیاد بودند و دولت هم برای مدیریت بحران تصمیم گرفت برای هر مار مُرده ای که مردم تحویل دهند جایزه نقدی به آن ها پرداخت کند.

این تصمیم در ابتدا با تحویل مارهای مرده زیادی توسط مردم موفق به نظر می رسید و همه منتظر بودند که در طول زمان تعداد مارهای کبری کمتر شود، اما در نهایت تعجب تنها تعداد مارهای مرده ای که مردم تحویل می دادند هر روز بیشتر می شد.

دولت از پیامد این کار غافل شده بود، زیرا بسیاری از مردم فقیر دهلی با تصور اینکه این کار درآمد خوبی دارد به پرورش مار روی آورده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر کبری یا تصمیم کبری؟!

اثر کبری یا تصمیم کبری؟!