مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 08:152023-12-06اجتماعي

آلودگی هوا به کاشان رسید


کارشناس اداره محیط زیست کاشان گفت: کاشان از ابتدای سال تاکنون 38 روز هوای پاک، 198 روز قابل قبول و 22 روز هوای ناسالم داشته و در دو سه روز اخیر هوا نارنجی و ناسالم بوده است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، آلودگی هوا قصه پر غصه این روزهای مردم کاشان است، قصه ای که هر سال از ابتدای پاییز شکل جدی تری به خود می گیرد و امسال دیگر به مرثیه تبدیل شده و کودک و بزرگسال را درگیر خود کرده است.

هرچند تدابیری مانند تعطیلی مدارس نمی تواند درمان درد آلودگی هوای کاشان باشد اما حداقل سلامت کودکان در معرض خطر قرار نمی گیرد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک یا سبز، 51 تا 100 در شرایط قابل قبول یا زرد، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و 301 تا 500 در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منابع متعددی باعث آلودگی هوا می شوند؛ از منابع متحرک تا منابع ثابت و همچنین عوامل طبیعی مانند گرد و غبار.

با توجه به اینکه هر کدام از اینها، منابع مختلفی دارند، بنابراین مسؤول اقدام برای کاهش این آلایندگی ها هم متفاوت خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا به کاشان رسید

آلودگی هوا به کاشان رسید