مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 07:552023-12-18سياسي

درختان«گاوازنگ» زنجان نیازمند احیا


مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از درختان پارک آبخیز«گاوازنگ»نیازمند احیا هستند، گفت: مراحل باز کاشت و نگهداری از درختان خشک و آسیب دیده مجموعه گاوازنگ در حال انجام است.

- مهدی نوربخش، مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان امروز در گفت و گو با فارس با بیان اینکه اقدامات اجرایی پارک آبخیز گاوازنگ در سال 1373 براساس مطالعات تفصیلی آغاز شد، اظهار کرد: این مجموعه شامل بندخاکی، جنگل کاری، ایجاد کانال، آبشار و پیست دوچرخه است.

مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه مجموع این حوزه آبخیز یک هزار و 960 هکتار است، ادامه داد: برخی از درختان این مجموعه به درستی نگهداری نشده اند و نیازمند احیا هستند که از امسال نگهداری از این درختان به عهده منابع طبیعی است، از این رو مراحل باز کاشت و نگهداری از آنها در حال انجام است و پس از احیا این وظایف مجدد به عهده متولی مجموعه گاوازنگ خواهد بود.

وی یادآور شد: این مجموعه در استان به عنوان یک مجموعه تفریحی و فرهنگی نیز شناخته شده است و جنبه گردشگری دارد.

نوربخش خاطرنشان کرد: در این مجموعه 70 هکتار بانکت بندی، 52 هکتار نهال کاری، حفاظت و قرق 66 هزار و 500 هکتار، مراقبت و آبیاری 2 هزار و 300 هکتار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درختان«گاوازنگ» زنجان نیازمند احیا

درختان«گاوازنگ» زنجان نیازمند احیا