مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 13:202023-12-10پزشكي

«متفورمین» پرمصرف ترین دارو در کشور / حرکت به سمت تولید انسولین های طولانی اثر


معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیشرفت علم داروسازی در حرکت به سمت انسولین های طولانی اثر و قرص های انسولین، از ورود تولیدکنندگان انسولین در دنیا به عرصه تولید قرص انسولین خبر داد.

- متفورمین پرمصرف ترین دارو در کشور / حرکت به سمت تولید انسولین های طولانی اثر معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیشرفت علم داروسازی در حرکت به سمت انسولین های طولانی اثر و قرص های انسولین، از ورود تولیدکنندگان انسولین در دنیا به عرصه تولید قرص انسولین خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیدحیدر محمدی در مراسم تولید نخستین انسولین نسل جدید در کشور گفت: به استناد آمارهای سازمان بهداشت جهانی از بیماری دیابت، حدود 90 درصد از جمعیت دیابتیک دنیا از داروهای خوراکی این بیماری استفاده می کنند و حدود 10 درصد نیز مصرف کننده انسولین تزریقی هستند.

وی با بیان اینکه دیابت یکی از بیماری های مزمن پرهزینه در دنیا و از جمله ایران است، گفت: اکثر کشورها و دولت های توسعه یافته هزینه های زیادی را صرف درمان دیابت می کنند؛ به طوریکه بخشی از هزینه ها برای پیشگیری، در حوزه بهداشت مصرف می شود و بخشی هم برای درمان است.

البته امروزه دنیا بیشتر به سمت پیشگیری از این بیماری در حال حرکت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«متفورمین» پرمصرف ترین دارو در کشور / حرکت به سمت تولید انسولین های طولانی اثر

«متفورمین» پرمصرف ترین دارو در کشور / حرکت به سمت تولید انسولین های طولانی اثر