مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 18:252023-11-26بين الملل

فارن افرز: حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه احتمال بروز جنگ ناخواسته را بیشتر می کند


رسانه آمریکایی نوشت افزایش حضور نظامی این کشور در غرب آسیا ممکن است به تشدید تنش های منطقه ای منجر شده و در نهایت واشنگتن را وارد مناقشه ای کند که امروز برای اجتناب از آن به هر دری می زند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه آمریکایی فارن افرز در مقاله ای نوشت افزایش حضور نظامی ایالات متحده در غرب آسیا در پی تشدید درگیری های رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت فلسطین، احتمال تشدید درگیری های منطقه ای را افزایش داده و تهدید و هزینه اشتباهات محاسباتی را بیشتر می کند.

در این گزارش آمده است: نحوه رسیدگی جو بایدن (رییس جمهور آمریکا) به اقدامات اسراییل و همچنین موضع واشنگتن در برابر تبعات ژئوپلیتیک این جنگ، عواقب بلندمدتی برای ثبات منطقه ای دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین نشریه آمریکایی، از هجوم ناوها و جنگنده های آمریکایی به منطقه در پی عملیات طوفان الاقصی مشخص است که حمایت از رژیم صهیونیستی تا چه قدر برای واشنگتن اهمیت دارد و آمریکا تا چه حد سعی دارد از ورود ایران و نیروهای مقاومت منطقه به این مناقشه جلوگیری کند.

بااین حال، فارن افرز تصریح می کند که ممکن است آمریکا با افزایش حضور نظامی خود در غرب آسیا، با تشدید تنش های منطقه ای و افزایش خطر اشتباهات محاسباتی، در نهایت خود را وارد همان مناقشه ای کند که امروز برای اجتناب از آن به هر دری می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارن افرز: حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه احتمال بروز جنگ ناخواسته را بیشتر می کند

فارن افرز: حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه احتمال بروز جنگ ناخواسته را بیشتر می کند