مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 11:102023-12-13بين الملل

دولت دست نشانده ریاض در یمن: در ائتلاف آمریکا در دریای سرخ شرکت نمی کنیم


درپی تصمیم آمریکا در پاسخ به درخواست رژیم صهیونیستی برای تشکیل ائتلافی به بهانه محافظت از ناوگان دریایی در دریای سرخ، شورای ریاستی یمن وابسته به عربستان سعودی اعلام کرد در این ائتلاف مشارکت نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شورای ریاستی یمن مستقر در عدن که توسط عربستان سعودی جایگزین دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی شده است اخبار منتش شده درباره مشارکت این شورا در ائتلاف بین المللی که آمریکا قصد تشکیل آن در دریای سرخ را دارد، تکذیب کرد.

بر اساس گزارش شبکه المیادین، شورای ریاستی یمن درحالی عدم تمایل خود برای مشارکت در ائتلاف مذکور را اعلام کرده است که اخیرا شبه نظامیان یمنی موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات برای جلوگیری از عملیات ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند.

پیشتر یک مقام پنتاگون فاش کرده بود که آمریکا در تلاش است 40 کشور را به نیروی بین المللی ملحق کند که قرار است به بهانه حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ تشکیل شود.

این مقام آمریکایی که حاضر به افشای نامش نشده، به اسکای نیوز عربی اعلام کرده بود: نیرویی که قرار است تشکیل شود، منطقه ای به وسعت سه میلیون مایل از آب های بین المللی را زیر نظر خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت دست نشانده ریاض در یمن: در ائتلاف آمریکا در دریای سرخ شرکت نمی کنیم

دولت دست نشانده ریاض در یمن: در ائتلاف آمریکا در دریای سرخ شرکت نمی کنیم