مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 18:152023-12-02بين الملل

پرتاب ماهواره جاسوسی کره جنوبی


کره جنوبی در گامی که بر تشدید تنش در شبه جزیره کره خواهد افزود روز شنبه یک ماهواره تجسسی به فضا پرتاب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تنش بین دو کشور همسایه کره شمالی و جنوبی، رسانه ها روز شنبه از پرتاب اولین ماهواره جاسوسی کره جنوبی خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه آسیا نیوز ، کره جنوبی اولین ماهواره جاسوسی خود را با موفقیت از پایگاه نظامی آمریکا در کالیفرنیا پرتاب کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که پرتاب این ماهواره بر روی موشک فالکون- 9 اسپیس ایکس از پایگاه فضایی وندنبرگ انجام شد کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد که ماهواره نظامی این کشور از تاسیسات نظامی آمریکا در سن دیِگو تصویربرداری کرده و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این تصاویر به همراه عکس هایی از ژاپن و کانال سوئز را هنگام دریافت گزارش، مشاهده کرده است.

 این اقدام بر تنش فزاینده بین دو کره افزوده و کره شمالی اعلام کرده که هرگونه تداخل در عملیات ماهواره ای خود را به عنوان اعلان جنگ در نظر خواهد گرفت.

ری پیونگ چول نایب رییس کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر کره شمالی، پرتاب ماهواره نظامی شناسایی را اقدامی ضروری برای تقویت بازدارندگی و آمادگی جنگی با هدف نظارت بر آمریکا توصیف کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتاب ماهواره جاسوسی کره جنوبی

پرتاب ماهواره جاسوسی کره جنوبی