مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 09:362023-11-27اقتصادي

رییس سازمان توسعه تجارت: ارز باید تک نرخی شود


هدی ضیغمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز درباره حال و اوضاع تجارت کشور اظهار کرد: وضع تجارت کشور رو به بهبود است، هر چند امسال به لحاظ کالاهای صادراتی مقداری کاهش ارزش داشتیم بطوری که با وجود رشد 30 درصدی وزنی، یک درصد کاهش ارزش در هفت ماهه گذشته را شاهد بودیم که هر چند در ماه آبان این رقم جبران شد.

وی افزود: تلاش داریم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سایر ماشین آلات و مواد اولیه را برای دستیابی به صادرات کالاهای با ارزش افزوده وارد کشور کنیم که این برنامه ریزی در حال تکمیل و طی روند می باشد.

ضیغمی چالش و علت مشکلات حوزه تجارت را تفاوت نرخ ارز دانست و گفت: علت اصلی مشکلات تفاوت نرخ ارز است که اگر این تفاوت نباشد عدد صادراتی نیز خیلی بیشتر از این ارقامی هست که اظهار می شود.

معاون وزیر صمت گره گشایی این مشکل را در برنامه مشترک بانک مرکزی و سازمان مطبوعش عنوان و اضافه کرد: راهکارهای متفاوتی برای این معضل قرار داده شده بطوری که در برنامه مشترک سازمان توسعه تجارت با همکاری بانک مرکزی به برخی صادرکنندگان مجوز فروش ارز حاصل از محل صادراتشان به عنوان ارز توافقی داده شد، بر روی مدلی به نام امتیاز صادراتی برای شرکتهای دانش پایه و خلاق مثل تراکتورسازی که ارزش افزوده برای کشور ایجاد کنند در حال برنامه ریزی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان توسعه تجارت: ارز باید تک نرخی شود

رییس سازمان توسعه تجارت: ارز باید تک نرخی شود