مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 08:062023-12-10سياسي

حلقه های «فردوس شهر جهانی گوهرسنگ ها» در حال شکل گیری


خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ برق ثروت های خدادادی این خطه ایران زمین نه تنها چشم مردم ایران، بلکه جهان را نیز گرفته به همین واسطه جهانی شدن گوهرسنگ های خراسان جنوبی در دستور کار متولیان امر قرار گرفته تا شاهد درخشش این گوهرسنگ ها نه تنها در جای جای ایران زمین بلکه همه پهنه خاکی جهان باشیم.

با جهانی شدن فردوس به عنوان شهر گوهرسنگ ها دیگر نه تنها شاهد چشم نوازی دست سازه های هنرمندان خراسان جنوبی و قطب آن فردوس نه تنها در پشت ویترین های فروشندگان ایرانی بلکه جهانی نیز خواهیم بود.

مقام اولی خراسان جنوبی در گوهرسنگ ها همین غنای خراسان جنوبی در گوهرسنگ ها و مقام اولی آن در ایران سبب شد تا  اولین دوره مسابقات آزاد مهارت گوهرشناسی و گوهرتراشی کشور از سوی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان جنوبی با مشارکت شرکت طرح توسعه صنعت گوهرسنگ (ایمیدرو) از نهم تا یازدهم آبان ماه در فردوس برگزار شود.

آن طور که  حسن کامرانی فرد، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در اختتامیه این رقابت های ملی اعلام کرد: شناسایی ظرفیت ها و امکانات موجود و همچنین شناسایی افراد نخبه در این حوزه از اهداف برگزاری این مسابقات است.

به گفته وی این مسابقات برای اولین بار در کشور و به میزبانی شهرستان فردوس برگزار شد چرا که فردوس دارای ظرفیت های بسیاربالای معدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلقه های «فردوس شهر جهانی گوهرسنگ ها» در حال شکل گیری

حلقه های «فردوس شهر جهانی گوهرسنگ ها» در حال شکل گیری