مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 13:152023-12-05دانش

2 هزار و 500 عضو هیات علمی کشور جزو 2 درصد برتر دنیا هستند


مدیرکل دفتر بازرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 2 هزار و 500 عضو هیات علمی دانشگاه های کشور جزو 2 درصد اساتید برتر جهان هستند و حدود هزار نفر جزو یک درصد محققان برتر دنیا محسوب می شوند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دفتر بازرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 2 هزار و 500 عضو هیات علمی دانشگاه های کشور جزو 2 درصد اساتید برتر جهان هستند و حدود هزار نفر جزو یک درصد محققان برتر دنیا محسوب می شوند.

حامد کرمی، امروز 14 آذر در جشنواره جهادگران علم و فناوری همزمان با جشنواره امام علی (ع) نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی افزود: نزدیک به 81 هزار نفر عضو هیات علمی داریم که 30 درصد آن را بانوان تشکیل می دهند.

وی گفت: حدود سه هزار مرکز آموزش عالی در کشور فعال است در صورتی که پیش از انقلاب در برخی استان ها حتی یک کلاس درس آموزش عالی نبود و اکنون 50 درصد دانشجویان دختر هستند.

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از این رو در آستانه مرجعیت علمی شدن دنیا هستیم و با قابلیت و تولید علم می توانیم در بخش هایی از علوم به مرجعیت برسیم اما استفاده از دانش حائز اهمیت است که باید با توانایی همراه شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 1393 سیاست های کلی علم و فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و دانش باید تبدیل به فنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هزار و 500 عضو هیات علمی کشور جزو 2 درصد برتر دنیا هستند

2 هزار و 500 عضو هیات علمی کشور جزو 2 درصد برتر دنیا هستند