مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 09:552023-12-13بين الملل

هشدار صندوق بین المللی پول بر تبعات جنگ سرد بر اقتصاد جهانی


صندوق بین المللی پول هشدار داد که از هم گسیختگی اقتصاد جهانی به بلوک های مختلف قدرت، می تواند منجر به نابودی دستاوردهای تجاری و از بین رفتن هزاران میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی جهان شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد  بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، صندوق بین المللی پول هشدار داده است که از هم گسیختگی اقتصاد جهانی و تحولات در تجارت دوجانبه می تواند منجر به جنگ سرد جدیدی شود که پیشرفت های حاصل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را هم خنثی کند.

 صندوق بین المللی پول نسبت به خطرات رقابت بین چین و آمریکا برای اقتصاد جهانی و احتمال راه افتادن جنگ سردی جدید به دلیل رویارویی این دو کشور در جهان هشدار داده و معتقد است که تقابل بین آمریکا و چین منجر به تقسیم شدن اقتصاد جهان به بلوک های متضادی می شود که می توانند یک جنگ سرد جدید را رقم بزنند.

گیتا گوپینات، معاون اول مدیر عامل صندوق بین المللی پول طی سخنانی در بیستمین کنفرانس جهانی انجمن بین المللی اقتصاد گفت: اگر با دانستن هزینه ها وارد جنگ سرد دوم شویم شاید مطمئنا شاهد ویرانی اقتصادی قطعی نباشیم، اما ممکن است شاهد پاک شدن دستاوردهای تجاری باشیم که به لطف باز و آزاد بودن تجارت به دست آمد که از جمله آن هزاران میلیارد دلار از تولید جهانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار صندوق بین المللی پول بر تبعات جنگ سرد بر اقتصاد جهانی

هشدار صندوق بین المللی پول بر تبعات جنگ سرد بر اقتصاد جهانی