مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 15:352023-12-02پزشكي

4 ماده غذایی تراریخته در ایران / چگونگی تضمین ایمنی محصولات «تراریخته»


رییس اداره نظارت و ارزیابی غذاهای ویژه و بسته بندی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اهمیت برچسب گذاری محصولات تراریخته، - گفت: ما ایمنی محصولات تراریخته را هم تضمین می کنیم و از نظر ما هیچ فرقی بین نوع تراریخته و غیرتراریخته وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر وحیده شایگان در لایو اینستاگرامی با موضوع محصولات تراریخته ، گفت: واقعیت این است که استفاده از واژه تراریخته اندکی ایجاد رعب و وحشت می کند اما باید تاکید کنیم که ما در سازمان غذا و دارو، ایمنی اینگونه مواد غذایی را به مقدار 100 درصد تضمین می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما تنها 4 نوع ماده غذایی تراریخته وجود دارد، تصریح کرد: در واقع تنها 4 نوع دانه روغنی کُلزا، ذرت، سویا و پنبه دانه در کشور ما وجود دارد که البته در چند سال اخیر مصرف و تولید پنبه دانه در کشورمان به آن صورت زیاد نبوده است.

از سه دانه روغنی دیگر نیز بیشتر سویا و ذرت را در سطح عرضه می بینیم.

او با اشاره به اینکه سویا و ذرت محصولات جانبی دیگری به جز روغن دارند، اظهار کرد: به عنوان مثال مواد غذایی بر پایه ذرت مانند پف فیل، کنسرو ذرت، آرد ذرت، پروتیین سویا است و یا ممکن است در برگرها به جای گوشت، جایگزین پروتیینی محسوب شود ولی بیشتر نگرانی مصرف کنندگان درباره ایمنی این محصولات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 ماده غذایی تراریخته در ایران / چگونگی تضمین ایمنی محصولات «تراریخته»

4 ماده غذایی تراریخته در ایران / چگونگی تضمین ایمنی محصولات «تراریخته»