مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 21:212023-12-13سياسي

جامعه اسلامی بیش تر از دیگر جوامع به پژوهش نیاز دارد


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه تا علم شکافته نشود و حقیقت، جان مایه و ریشه آن نمایان نشود، تمام اقدامات سطحی خواهد بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی امروز در نشست خبری بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء که به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات این بنیاد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، اظهار کرد: این بنیاد در مسیر پژوهش تاسیس شده است.

وی با اشاره به انتشار بیش از صد اثر در حوزه علوم انسانی و اسلامی از سوی بنیاد اسراء گفت: مجامع بین المللی باید از تولید این آثار مطلع باشند و در این مسیر اصحاب رسانه نقش موثری دارند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد هر کاری بر اساس پژوهش است، خاطرنشان کرد: اگر در موضوعی پژوهش جریان نداشته باشد، سطحی نگری در جهات مختلف حاکم می شود.

جوادی آملی با بیان اینکه ازجمله مسائلی که پژوهش در آن ضروری است، حوزه دین و فرهنگ اصیل اسلامی است، تصریح کرد: اگر در این حوزه پژوهش به درستی صورت نگیرد، در ادامه راه دچار مشکلاتی خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ای که در حوزه دین نگاه سطحی و قشری داشته باشد، نمی تواند از آسیب ها و آفت ها در امان باشد، یادآور شد: پژوهش نقش مادر و محکم را دارد و آموزش و فرهنگ نیز می توانند به عنوان امور دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه اسلامی بیش تر از دیگر جوامع به پژوهش نیاز دارد

جامعه اسلامی بیش تر از دیگر جوامع به پژوهش نیاز دارد