مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 09:002023-11-28اقتصادي

سه راهکار برای احیای صندوق‎ های بازنشستگی


اصلاح مدیریت پرتفوی صندوق ها، پرداخت بدهی های دولت به صندوق به منظور افزایش سرمایه گذاری و ایجاد شرایطی برای افزایش نرخ زادوولد می تواند به احیای این صندوق ها منجر شود.

- استاد دانشگاه تهران گفت: اصلاح مدیریت پرتفوی صندوق ها، پرداخت بدهی های دولت به صندوق به منظور افزایش سرمایه گذاری و ایجاد شرایطی برای افزایش نرخ زادوولد می تواند به احیای این صندوق ها منجر شود.

آلبرت بغزیان، استاد دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اکثر صندوق های بازنشستگی در دنیا به دلیل عدم تراز میان پرداخت کنندگان و مستمری بگیران با زیان مواجه هستند، گفت: زیان دهی این صندوق ها در کشورهای پیشرفته به دلیل پیری جمعیت، افزایش اُمید به زندگی و کاهش نرخ زادوولد است، این شرایط در بسیاری از نقاط دیگر جهان نیز حکم فرماست.

وی با اشاره به تراز منفی صندوق های بازنشستگی بیان کرد: نرخ رشد جمعیت در ایران طی دهه های گذشته متفاوت و با افزایش رشد جمعیت در اوایل انقلاب تراز صندوق های بازنشستگی مثبت بود؛ اما در ادامه با افزایش تورم، تحریم، کاهش درآمدهای دولت، کاهش نرخ فرزندآوری و افزایش بدهکاری دولت ها به صندوق های بازنشستگی بازدهی این صندوق ها کاهش و تراز منفی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه راهکار برای احیای صندوق‎ های بازنشستگی

سه راهکار برای احیای صندوق‎ های بازنشستگی