مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 10:502023-12-20سياسي

اولین شناسنامه چهارمحال و بختیاری به نام چه کسی صادر شد؟


مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین سند هویتی موجود در ثبت احوال استان به نام «آقامحمد حسن شکریان دهکردی» ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، تا پیش از سال 1297 بیشتر مردم تولد فرزندان شان را پشتِ قرآن و به تاریخ قمری یادداشت می کردند و خبری از شناسنامه نبود، البته بسیاری از افراد سعی می کردند سال تولدشان را با حادثه مهمی که در آن سال رخ داده به یاد بسپارند.

مثلاً اگر از کسی سؤال می شد که چه سالی متولد شده ای؟ احتمالاً می گفت: سال تاج گذاری مظفرالدین شاه یا سال به توپ بستن مجلس یا سال وبایی(سالی که وبا آمد)، درباره زمان فوت افراد نیز باید گفت که بهترین وسیله برای ثبت و ضبط، سنگ قبر افراد بود که سال وفاتشان بر روی سنگ حک می شد.

صفحه ابتدایی قرآن کریم؛ شناسنامه کودکان قدیمی اما در سال 1297 تصمیم گرفته شد، ثبت چهار رویدادِ تولد، مرگ، ازدواج و طلاق قانون مند شود، به همین منظور، اداره ای برای ثبت این رویدادها ایجاد شد، از همین رو نام این اداره را ثبت احوال اربعه گذاشتند البته بعدها اربعه حذف شد.

ثبت احوال چهارگانه در سِجِل در ابتدای امر سندی که این احوال چهارگانه در آن ثبت می شد را سِجِل نامیدند، البته توده مردم آن دوران به اشتباه این سند را سه جلد می گفتند، در حالی که یک جلد بیشتر نداشت، بعدها سِجِل را شناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین شناسنامه چهارمحال و بختیاری به نام چه کسی صادر شد؟

اولین شناسنامه چهارمحال و بختیاری به نام چه کسی صادر شد؟