مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 16:452023-12-06سياسي

«در قلمرو اندیشه» علامه جعفری / توشه ای از تمام رویکرد ها برای وصول به حقیقت


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «در قلمرو اندیشه» در 4 بخش و 27 فصل مسائل و موضوعات متنوعی را به بحث و بررسی می گذارد.

«تقسیم مکاتب فلسفی»، - در قلمرو اندیشه علامه جعفری / توشه ای از تمام رویکرد ها برای وصول به حقیقت کتاب در قلمرو اندیشه تالیف علامه محمدتقی جعفری، از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب در قلمرو اندیشه در 4 بخش و 27 فصل مسائل و موضوعات متنوعی را به بحث و بررسی می گذارد.

تقسیم مکاتب فلسفی ، اختلاف در اصطلاح کلمه متافیزیک ، متافیزیک به معنای اصالت دادن به ذهن آدمی ، اصول عالی جهان طبیعت ، اصل نظم به معنای تاثیر متقابل ، ارتباط سه قلمرو علم، نظریه و فلسفه ، فقر فلسفی ، نظری درباره شخصیت ابن سینا ، علیت از دیدگاه قرآن ، من، حرکت و زمان ، توقعات ما از علم ، مبارزه علم و دین ، پژوهش در ژنوم انسانی ، تصویری از پیچیدگی حیات ، مقدمه ای بر تاریخ علوم ریاضی در تمدن اسلامی ، جهان های تو در تو ، نظریه پزشکی اسلامی ، مقدمه ای بر علم دامپزشکی ، تفسیر، حدیث و ادبیات و نمونه ای از دانشمندان اسلامی در اقتصاد از جمله موضوعاتی است که در کتاب به آن ها پرداخته می شود.

در مقدمه ناشر کتاب می خوانیم: علامه محمدتقی جعفری، فلسفه و حکمت را هم آموخت و هم آموزش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«در قلمرو اندیشه» علامه جعفری / توشه ای از تمام رویکرد ها برای وصول به حقیقت

«در قلمرو اندیشه» علامه جعفری / توشه ای از تمام رویکرد ها برای وصول به حقیقت