مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 12:002023-11-26بين الملل

استاد حوزه علمیه: مردم غزه صاحب اصلی خانه هایشان هستند و کوچ نمی کنند


مردم غزه به دلیل اینکه ساکنان اصلی این سرزمین هستند، تعلق خاطر به خاکشان دارند و بخشی از هویت خود را از این زمین می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، اسراییل در نبرد اخیر خود با نیروهای مقاومت سعی داشت تا با فشار حداکثری بر مردم غزه، آنان را وادار به کوچ اجباری از این سرزمین کند.

به تعبیری رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی که توسط نیروهای مقاومت صورت گرفت، تلافی ناجوانمردانه خود را بر سر زنان و کودکان فلسطینی عملی کرد تا بدین شکل قدرت مقاومت را در آنان تضعیف کرده و شرایط را برای خارج شدن فلسطینیان از غزه فراهم کند.

خانه برای صاحب خانه است   اما با تمام این اوصاف، از جمعیت 2 میلیون 200 هزار نفری فلسطین، تنها بخش محدودی مجبور به کوچ شدند و باقی اهالی این سرزمین باوجود فشار و تهدید بسیار در خاک خود ماندند و کشته شدن در آن را به رها کردنش ترجیح دادند.

درباره تبیین بهتر این موضوع، حجت الاسلام محمد ملک زاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به خبرگزاری فارس گفت: بین مردم غزه و شهرک نشین های اشغالگر صهیونیستی یک تفاوت جدی وجود دارد.

مردم غزه و اساساً مردم فلسطینی به دلیل اینکه ساکنان اصلی این سرزمین هستند، نوعی تعلق خاطر جدی به خاک فلسطین داشته و بخشی از هویت خود را از این زمین می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد حوزه علمیه: مردم غزه صاحب اصلی خانه هایشان هستند و کوچ نمی کنند

استاد حوزه علمیه: مردم غزه صاحب اصلی خانه هایشان هستند و کوچ نمی کنند