مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 22:052023-12-04سياسي

شبکه ملی دانشجویی ترویج فرهنگ اهدای خون به فوریت فعال می شود


رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: امیدواریم با هماهنگی و همکاری جهاددانشگاهی و سازمان ملی انتقال خون بتوانیم به فوریت، شبکه ملی دانشجویی اهدای خون را در کشور فعال نماییم.

- رییس جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: امیدواریم با هماهنگی و همکاری جهاددانشگاهی و سازمان ملی انتقال خون بتوانیم به فوریت، شبکه ملی دانشجویی اهدای خون را در کشور فعال نماییم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمزه زاده ضمن ابراز خرسندی بابت استقبال دانشجویان از این پویش به تاریخچه ی سازمان انتقال خون اشاره کرد و گفت: سازمان انتقال خون از حیاتی ترین مراکز حوزه ی سلامت در ایران است که کار خود را به شکل غیرمتمرکز از سال 1320 آغاز کرد؛ اما از سال 1331 بود که فعالیت هایش رشد و انسجام یافت.

در نهایت از 1353 سازمان انتقال خون ایران با تبعیت کامل از استانداردهای جهانی و اعلام روز 9 مرداد به نام روز ملی اهدای خون، مسیر کنونی خود را هموار کرد؛ و پس از تصویب اساس نامه ی سازمان، از سال 1363 تنها متولی تأمین خون و فرآورده های خونی ایران شد.

حمزه زاده با تأکید بر اهمیت توزیع عادلانه ی خون سالم و فرآورده های آن در کشور، گسترش فعالیت شبکه ی ملی خون رسانی را از مهم ترین دست آوردهای این سازمان دانست و بیان کرد: به منظور ارتقای سطح آگاهی عموم مردم و فرهنگ سازی در زمینه ی اهدای خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه ملی دانشجویی ترویج فرهنگ اهدای خون به فوریت فعال می شود

شبکه ملی دانشجویی ترویج فرهنگ اهدای خون به فوریت فعال می شود