مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 13:502023-12-05اجتماعي

بیش از 70 درصد معلولیت ها در چهارمحال و بختیاری مادرزادی و وراثتی هستند


سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 70 درصد معلولیت ها به دلیل اختلالات مادرزادی، ژنتیکی و وراثتی و 30 درصد عوامل محیطی است، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 70 درصد معلولیت ها به دلیل اختلالات مادرزادی، ژنتیکی و وراثتی و 30 درصد عوامل محیطی است، البته خانواده هایی که دارای فرزند معلول هستند یا فامیل درجه یک و دو دارای معلولیت بوده موظف به انجام مشاوره ژنتیک هستند.

مهشید سلیمانی 14 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تعداد معلولان استان از 32 هزار به 24 هزار نفر رسیده که کاهش آمار به دلیل انجام غربالگری ها بوده است.

وی افزود: بیش از 70 درصد معلولیت ها به دلیل اختلالات مادرزادی، ژنتیکی و وراثتی و 30 درصد عوامل محیطی است، البته خانواده هایی که دارای فرزند معلول هستند یا فامیل درجه یک و دو دارای معلولیت بوده موظف به انجام مشاوره ژنتیک هستند، از طرفی آزمایشات ژنتیک برای مددجویان بهزیستی با تخفیف ویژه یا حتی رایگان انجام می شود.

سلیمانی گفت: در همایش روز جهانی معلولیت از سه نفر از توان خواهان اداره بهزیستی استان که در حوزه های کارآفرینی، علمی و ورزشی برتر بودند تجلیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 70 درصد معلولیت ها در چهارمحال و بختیاری مادرزادی و وراثتی هستند

بیش از 70 درصد معلولیت ها در چهارمحال و بختیاری مادرزادی و وراثتی هستند