مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 13:402023-12-16پزشكي

غربالگری 196 هزار یزدی در پویش ملی سلامت


رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد از غربالگری 196 هزار نفر در پویش ملی سلامت در این استان خبر داد.

- ایسنا/یزد رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد از غربالگری 196 هزار نفر در پویش ملی سلامت در این استان خبر داد.

دکتر محمد علی اوزی نژاد ضمن اعلام این خبر افزود: پویش ملی سلامت از تاریخ 20 آبان تا 15 دی در استان یزد همزمان با سراسر کشور در حال اجراست و تمامی افراد 18 سال به بالا و زنان باردار در تمامی گروه های سنی از لحاظ فشار خون و دیابت بررسی می شوند و آموزش های خود مراقبتی را دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: چهار بیماری دیابت، فشارخون بالا، سرطان و بیماری های مزمن تنفسی به همراه چهار عامل خطر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات مهم ترین علل مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر را افزایش می دهند.

بنابراین شناسایی بیماران دیابتی و فشار خون و همچنین مراقبت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر استان با بیان این که بیماری های غیرواگیر مسئول 76 درصد از کل بار بیماریها در ایران است، خاطرنشان کرد: افزایش شیوع بیماریهای غیر واگیر و ماهیت مزمن، پیشرونده و ناتوان کننده آن باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری 196 هزار یزدی در پویش ملی سلامت

غربالگری 196 هزار یزدی در پویش ملی سلامت