مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 16:202023-12-07سياسي

اهدای نسخه ای از «مصحف مشهد رضوی» به آیت الله سیستانی


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از آستان نیوز، این نسخه انتشاریافته که به تازگی به همت سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی و مؤسسه آل البیت (ع) پژوهش و به صورت نفیس انتشار یافته، - نسخه چاپ شده از مصحف مشهد رضوی از سوی تولیت آستان قدس رضوی و مؤسسه آل البیت (ع) به مرجع عالیقدر جهان تشیع، آیت الله سیستانی اهدا شد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از آستان نیوز، این نسخه انتشاریافته که به تازگی به همت سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی و مؤسسه آل البیت (ع) پژوهش و به صورت نفیس انتشار یافته، سه شنبه 14 آذر در دیدار مرتضی کریمی نیا، پژوهشگر این اثر با آیت الله العظمی سیستانی، از سوی تولیت آستان قدس رضوی و مؤسسه آل البیت (ع) به ایشان اهدا شد.

این خبر حاکی است، کریمی نیا در این دیدار به ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت و تاریخ این سند قرآنی مهم از قرن اول هجری پرداخت.

آیت الله سیستانی نیز در این باره اظهارداشت: من در جریان این کار شما بوده ام؛ این کار که جهت معرفی قدیمی ترین نسخه های قرآن شریف انجام شده، مهم و برای محققان این حوزه مورد نیاز است.

هفتاد سال پیش که وسائل صنعتی نبود، من خود در مراجعه به کتابخانه آستان قدس رضوی، برخی از این مصاحف کهن منسوب به ائمه علیهم السلام و غیر آن را دیده بودم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای نسخه ای از «مصحف مشهد رضوی» به آیت الله سیستانی

اهدای نسخه ای از «مصحف مشهد رضوی» به آیت الله سیستانی