مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 12:102023-11-25اجتماعي

روزانه 150 مترمکعب فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر وارد سفره آب زیرزمینی می شود


یک پژوهشگر حفاظت خاک و توسعه پایدار گفت: هم اکنون روزانه بالغ بر 150 مترمکعب فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر بدون تصفیه رها شده و وارد سفره آب زیرزمینی می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر حفاظت خاک و توسعه پایدار گفت: هم اکنون روزانه بالغ بر 150 مترمکعب فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر بدون تصفیه رها شده و وارد سفره آب زیرزمینی می شود.

هادی معماریان در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت خاک منطقه کاشمر در برابر آلودگی ها اظهار کرد: آلودگی خاک به هر نوع از تأثیرات مضر و تغییرات ناخواسته در خصوصیات فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیک خاک اطلاق می شود.

وی با بیان اینکه منابع آلاینده خاک می توانند از انسانی، صنعتی، کشاورزی و حتی طبیعی باشند، عنوان کرد: منابع انسانی آلاینده خاک می توانند شامل دفن غیرمجاز زباله، استفاده نادرست از کود و سموم کشاورزی، دفن زباله های صنعتی و تخریب بلندمدت اراضی باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه منابع طبیعی مانند عناصر زمین زاد، زمین لرزه ها و طوفان ها نیز می توانند به آلودگی خاک منجر شوند، خاطرنشان کرد: برخی از آلاینده های شیمیایی معمول در خاک شامل فلزات سنگین مثل سرب و جیوه، ترکیبات آلی کربن، سموم کشاورزی و نفت و مشتقات آن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزانه 150 مترمکعب فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر وارد سفره آب زیرزمینی می شود

روزانه 150 مترمکعب فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر وارد سفره آب زیرزمینی می شود