مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 08:352023-11-27پزشكي

بهترین روغن برای طبخ غذا را بشناسید


یک متخصص سلامت، تغذیه و تناسب اندام در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بهترین روغن برای طبخ غذا روغن زیتون است، گفت: روغن زیتون به دلیل داشتن مقادیر زیادی اسید اولییک و آنتی اکسیدان ها برای سلامت قلب و عروق مفید است و مشاهده شده است در منطقه مدیترانه .

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک متخصص سلامت، تغذیه و تناسب اندام در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بهترین روغن برای طبخ غذا روغن زیتون است، گفت: روغن زیتون به دلیل داشتن مقادیر زیادی اسید اولییک و آنتی اکسیدان ها برای سلامت قلب و عروق مفید است و مشاهده شده است در منطقه مدیترانه به دلیل مصرف بالای روغن زیتون نرخ بیماری های قبلی و عروقی پایین تر است.

سیاوش فاضلیان در گفت وگو با ایسنا با اشاه به اینکه استفاده بیش از اندازه از روغن ها و چربی ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند، اظهار کرد: غذاهای مملو از چربی و غذاهای سرخ کردنی به دلیل فسادی که در روغن آنها ایجاد می شود خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش داده و در صورتی که مصرف روغن ها زیاد باشد بیماری های قلبی و کلسترول خون افراد را بالا می برد.

فاضلیان با تاکید بر اینکه افراد باید سعی کنند غذاهای کم ‍چرب استفاده کنند، افزود: توصیه می شود حداقل در هفته دو بار ماهی مصرف شود زیرا مصرف ماهی بیماری های قلبی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین روغن برای طبخ غذا را بشناسید

بهترین روغن برای طبخ غذا را بشناسید