مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 01:352023-11-30اقتصادي

وزارت کار: برای مسکنِ کارگران برنامه های مهمی داریم


با توجه به اینکه مسکن 70 درصد سبد معیشت کارگران را تشکیل می دهد، براساس قانون ملّی مسکن و تفاهم نامه مشترک وزارتخانه های تعاون و مسکن برای رفع دغدغه مسکن کارگران اقدامات مهمی در حال برنامه ریزی است.

- جوابیه ای برای این رسانه ارسال کرد.

در متن این جوابیه آمده: اجرای سیاست مردمی سازی توزیع یارانه ها در شرایطی آغاز شد که مطابق گزارش مراکز پژوهشی و به اذعان اکثریت مطلق اقتصاددانان الگوی تخصیص ارز ترجیحی، نتوانست به اهداف اولیه خود دست یابد و زمینه ساز بروز فساد و رانت گروه های خاص، اخلال در تحقق اهداف پولی و ارزی، اخلال در نظام تجاری و تضعیف تولید شده بود.

از سوی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش قیمت های جهانی متاثر از جنگ اوکراین و دیگر تحولات بین المللی از این تصمیم گریزی وجود نداشت و از همین رو مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و از آن به کاری لازم و دارای فواید بسیار تعبیر شد.

در زمینه اقدامات جبرانی، ابتدا دولت سیزدهم مبلغ یارانه نقدی را پس از سال ها ثابت ماندن، افزایش 6 تا 9 برابری داد و از 45 هزار و 500 تومان به 400 هزار تومان و با هدف ارتقای معیشت اقشار آسیب پذیر جامعه و سایر گروه های هدف از جمله کارگران و بازنشستگان برای سه دهک نخست درآمدی و 300 هزار تومان برای 6 دهک بعدی افزایش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت کار: برای مسکنِ کارگران برنامه های مهمی داریم

وزارت کار: برای مسکنِ کارگران برنامه های مهمی داریم