مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 11:002023-12-12پزشكي

رویای درمان ام اس در حال نزدیک شدن به واقعیت است


دانشمندان می گویند یک داروی جدید برای درمان بیماری ام اس به وسیله ترمیم غلاف های آسیب دیده میلین در حال نزدیک تر شدن به واقعیت است.

- دانشمندان می گویند یک داروی جدید برای درمان بیماری ام اس به وسیله ترمیم غلاف های آسیب دیده میلین در حال نزدیک تر شدن به واقعیت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، درمان هدفمند موثر بیماری مولتیپل اسکلروزیس(MS) و حتی ترمیم اعصاب آسیب دیده ناشی از این بیماری، به لطف پیشرفت دیگری در زمینه تحقیقات دارویی مولکول های کوچک، به زودی قابل دستیابی است.

پژوهشگران به سرپرستی تیمی در مرکز اعتیاد و سلامت روان کانادا(CAMH) کار خود را بر روی یک داروی مولکولی کوچک متمرکز کرده اند که گیرنده گلوتامات AMPA را هدف قرار می دهد و نتایج این مطالعه نشان می دهد که رویکرد جدید آن برای درمان ام اس نویدبخش است.

در کار با سه ترکیب جدید سنتز شده، یکی برجسته عمل کرد که اکنون با نام ZCAN262 شناخته می شود که هم علائم شبیه ام اس را کاهش می دهد و هم در ترمیم میلین در دو مدل مختلف حیوانی نویدبخش نشان داده است.

فانگ لیو که بیش از یک دهه است که در مورد درمان ام اس پژوهش می کند، می گوید: ترکیب ما تأثیر خیره کننده ای در نجات میلین و عملکرد حرکتی در مدل های آزمایشگاهی داشت و امیدوارم این اثرات در کلینیک روی انسانها نیز دیده شود تا به درمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویای درمان ام اس در حال نزدیک شدن به واقعیت است

رویای درمان ام اس در حال نزدیک شدن به واقعیت است