مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 13:502023-12-19سياسي

اجرای قانون «شفافیت منابع مالی داوطلبان» برای اولین بار در انتخابات پیش رو


انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اولین انتخاباتی خواهد بود که در آن قانون «شفافیت منابع مالی داوطلبان انتخابات» اجرایی خواهد شد.

- گروه سیاسس خبرگزاری فارس: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اولین انتخاباتی خواهد بود که در آن قانون شفافیت منابع مالی داوطلبان انتخابات اجرایی خواهد شد.

قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه 6 بهمن سال 98 مجلس به تصویب نمایندگان رسید و 9 بهمن همان سال توسط شورای نگهبان تایید شد.

این قانون پس از تایید در شورای نگهبان به حسن روحانی رییس جمهور وقت ابلاغ شد اما چون چند روز بیشتر به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم باقی نمانده بود فرصت اجرا پیدا نکرد.

منابع مالی فعالیت های انتخاباتی باید شفاف باشد براساس این قانون دریافت و پرداخت کمک مالی نقدی یا غیرنقدی برای تأمین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی باید شفاف باشد و هویت پرداخت کننده و دریافت کننده آن معلوم باشد.

در ماده 5 قانون هم گفته شده که حداکثر هزینه هر نامزد انتخاباتی، در هر دوره انتخابات متناسب با پراکندگی جمعیت، محدوده جغرافیایی و تعداد کرسی های هر حوزه انتخابیه با پیشنهاد وزارت کشور به تأیید هیأت مرکزی نظارت می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای قانون «شفافیت منابع مالی داوطلبان» برای اولین بار در انتخابات پیش رو

اجرای قانون «شفافیت منابع مالی داوطلبان» برای اولین بار در انتخابات پیش رو