مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 08:102023-12-03پزشكي

راهکارهای درمان یبوست مزمن/ چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟


مدیر واحد ترجمان دانش و آموزش همگانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: غلات و نان های سبوس دار و نوشیدن حداقل 6 لیوان آب در روز از راه های درمان یبوست است.

- مدیر واحد ترجمان دانش و آموزش همگانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: غلات و نان های سبوس دار و نوشیدن حداقل 6 لیوان آب در روز از راه های درمان یبوست است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مریم امینی با اشاره به اینکه به طور کلی یبوست مشکل دفع مدفوع است، اظهار کرد: اگر عمل دفع کمتر از سه بار در هفته رخ دهد یا با دشواری همراه باشد، مبتلا به یبوست هستید.

وی با اشاره به اینکه مدفوع سفت و خشک نتیجه جذب آب بیش از حد روده بزرگ است، افزود: به طور معمول، همانطور که غذا در طول روده بزرگ حرکت می کند، آب آن جذب می شود و مواد اضافی یا همان مدفوع تولید می شود، سپس انقباضات عضلانی مدفوع را به سمت راست روده می راند و تا زمانی که مدفوع به راست روده (رکتوم) برسد، بیشتر آب آن جذب شده و مدفوع را جامد می کند.

مدیر واحد ترجمان دانش و آموزش همگانی دانشگاه، ادامه داد: هرگاه انقباضات عضلانی روده بزرگ آهسته یا کند باشد، مدفوع آرام تر در روده بزرگ حرکت می کند و در نتیجه آب بیشتری جذب می شود.

وی با بیان اینکه یبوست مشکل نسبتا شایعی است، توضیح داد: مطالعات انجام شده گواه این موضوع است که یبوست تا 27 درصد در آمریکای ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای درمان یبوست مزمن/ چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

راهکارهای درمان یبوست مزمن/ چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟