مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 14:002023-12-09سياسي

حکایت هزینه های مبارزه با فساد اداری/ اسلامی صدر با چه چیز مبارزه می کند؟


مبارزه با فساد اداری در نگاه تئوریک ستودنی و قابل احترام است اما در مقام عمل کاری بس دشوار، پرخطر و هزینه زا برای افرادی خواهد بود که بخواهند در این زمینه سوت زنی کنند؛ - ایسنا/قزوین مبارزه با فساد اداری در نگاه تئوریک ستودنی و قابل احترام است اما در مقام عمل کاری بس دشوار، پرخطر و هزینه زا برای افرادی خواهد بود که بخواهند در این زمینه سوت زنی کنند؛ در این گزارش به صورت مصداقی به پرونده یکی از مسئولانی خواهیم پرداخت که از چهره های عدالت خواه به حساب می آید و این روزها در گیرودار پرداخت هزینه هایی است که این راه پر تنش اما شرافتمندانه با خود به همراه دارد.

در تقویم جهانی 9 دسامبر از سوی سازمان ملل روز جهانی مبارزه با فساد نامگذاری شده است؛ یکی از مصادیق فساد، فساد اداری است، فساد اداری یک تعریف دوخطی ساده دارد: اقدامات ناشی از به کارگیری قدرت و توان سازمان های دولتی یا وابسته به دولت در کسب منافع مالی فردی یا گروهی است.

نتایج فساد اداری به طور طبیعی مخالف مصالح و منافع آحاد مردم است، فساد اداری عموماً در اشکال رشوه، خویشاوندگماری، پارتی بازی و تعارض منافع روی می دهد.

تقویت نظارت درونی، نظارت اجتماعی (امر به معروف و نهی از منکر)، افزایش سلامت کارگزاران نظام اداری، نهادسازی، شفافیت گرایی، ترویج فرهنگ وظیفه شناسی و احیای ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت هزینه های مبارزه با فساد اداری/ اسلامی صدر با چه چیز مبارزه می کند؟

حکایت هزینه های مبارزه با فساد اداری/ اسلامی صدر با چه چیز مبارزه می کند؟