مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 15:202023-12-03سياسي

از غارت 630 میلیاردی تا قتل و جنایت؛ حرف هایی که ثابتی نگفت


پخش مستند 5 قسمتی شبکه «من و تو» درباره «پرویز ثابتی» رییس اداره سوم ساواک در اوج سال های مبارزات انقلابی (1357-1352)، ابعاد مختلف زندگی و فعالیت رییس ساواک تهران را مورد توجه بسیاری قرار داده است؛ - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ثابتی در سال های پس از فرار از کشور به خاطر سابقه ای که از خود بر جای گذاشته بود، زندگی مخفیانه ای را انتخاب کرد.

در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب ایران، بسیاری از چهره های سیاسی و امنیتی رژیم شاه در تقلا و عرصه براندازی نظام انقلابی نوپا حاضر بودند اما پرویز ثابتی جزء معدود افرادی بود که تقریبا هیچ گاه مثل بقیه ظاهر نشد.

در طول چهل و چند سال گذشته، تنها چند عکس و صوت محدود از او منتشر شده بود.

مصاحبه او با صدای آمریکا در بهمن سال 90 یعنی 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سپس انتشار کتاب خاطراتش که در واقع مشروح گفت وگویش با یک پژوهشگر ایرانی بود در 1391 و در آمریکا از جمله معدود فعالیت های او بودند.

انتشار تصویر ثابتی در کنار خانواده اش در تجمع حامیان پهلوی در بهمن 1401، علنی ترین خودنمایی او طی سال های بعد از فرارش از ایران بود که جنجال و بحث های زیادی ایجاد کرد.

نه تنها حامیان جمهوری اسلامی، بلکه طیف هایی از معارضان خارج نشین هم از انتشار این تصویر خشمگین شدند از این منظر که پرویز ثابتی به عنوان رییس امن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از غارت 630 میلیاردی تا قتل و جنایت؛ حرف هایی که ثابتی نگفت

از غارت 630 میلیاردی تا قتل و جنایت؛ حرف هایی که ثابتی نگفت