مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 18:252023-12-02سياسي

ایران در تولید «ممبران» آب شیرین کن ها خودکفا می شود


مدیر مرکز مدیریت طرح های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت توجه کشور به بحث آب شیرین کن ها، گفت: با توجه اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده و در دستور امیدواریم طی دو سال آینده در تولید «ممبران» آب شیرین کن ها به خودکفایی ملی برسیم.

- میثم فرج الهی، مدیر مرکز طرح های کلان معاونت علمی ریاست جمهوری در جریان سفر خود به استان یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس، توجه به مقوله و استفاده از ظرفیت های دانش بنیان در این حوزه از جمله رویکردهای جدی معاونت علمی ریاست جمهور در دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: آب شیرین کن ها یکی از مباحث قابل توجه در حوزه مدیریت منابع آبی و همچنین استفاده از منابع موجود در کشور است.

وی با بیان این که آب شیرین کن از جمله تکنولوژی های موثر در بحث تأمین آب مورد نیاز برای مصارف مختلف است، افزود: چند سالی است که این مهم در ایران مورد توجه قرار گرفته است.

فرج الهی شیرین سازی، بازچرخانی آب، بازیافت و تصفیه منابع آبی برای مصارف مختلف را راهکارهای متداول برای مدیریت منابع موجود دانست و گفت: یکی از گلوگاه های این مقوله، تامین غشاها یا به اصطلاح ممبران برای دستگاه های آب شیرین کن است که خوشبختانه شرکت های دانش بنیان یزدی در این حوزه فعال هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در تولید «ممبران» آب شیرین کن ها خودکفا می شود

ایران در تولید «ممبران» آب شیرین کن ها خودکفا می شود