مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 21:212023-12-13دانش

برنامه های شورایعالی انقلاب فرهنگی پیرامون هدایت فرهنگی


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تحولات سیاسی و فرهنگی و تشکیل شورا، گفت: شورا در یک سال اخیر و در دوره تحولی شتاب خیلی خوبی به خود گرفته و امیدواریم بتوانیم نقش برجسته تری در امور مختلف به خصوص در زمینه هدایت فرهنگی داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، 18 آذرماه سالروز تأسیس شورایعالی انقلاب فرهنگی بود، از این رو با امیرحسین بانکی پور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تحولات سیاسی و فرهنگی اوایل انقلاب و تشکیل شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت وگو کردیم.

بانکی پور گفت: بستر تحولات سیاسی و فرهنگی دانشگاه در اوایل انقلاب بستر متشنجی بود و سوءاستفاده هایی که گروه های سیاسی انجام می دادند منجر به تعطیلی دانشگاه شد، فضای به گونه ای نبود که اجازه رشد علمی را بدهد، مدتی دانشگاه ها برای بازسازی تعطیل شد و فراخور آن ستاد انقلاب فرهنگی و بعد شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما در اوایل انقلاب چیزی به نام شورای انقلاب داشتیم و بعد از شکل گیری قانون اساسی و تشکیل دولت و مجلس و ارکان نظام، نیازی به شورای انقلاب نبود و کار شورای عالی انقلاب را مجلس و دولت انجام می دادند اما شورای عالی انقلاب فرهنگی باقی ماند چون کاری که می توانست انجام دهد را دستگاه های اجرایی نمی توانست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های شورایعالی انقلاب فرهنگی پیرامون هدایت فرهنگی

برنامه های شورایعالی انقلاب فرهنگی پیرامون هدایت فرهنگی