مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 01:002023-12-14بين الملل

اسراییل تا الان باخته است؛ هم میدان را هم دیپلماسی را


هفتاد روز از جنگ گذشت و اسراییل که در میان موج حمایتی آمریکا و اروپا نبرد زمینی را آغاز کرد، بدون موفقیت در میدان نظامی، به قدری در میدان دیپلماسی منزوی شده که نیازمند رأی کشورهایی مثل نائورو، - گروه بین الملل خبرگزاری فارس – یادداشت – وحید صمدی .

اسراییل از زمان تأسیس، تاکنون حداقل 9 جنگ بزرگ و چند جنگ در مقیاس کوچکتر داشته.

اما ناظران بین المللی به یاد ندارند که اسراییل چنین شکست چندجانبه ای متحمل شده باشد که در جنگ اکتبر 2023 تا الان متحمل شده است.

این حرف شعار نیست.

اگر همه ابعاد شکست را در دو بُعد خلاصه کنیم، باید گفت اسراییل تا امروز، تا روز هفتادم جنگ، هم در میدان نظامی شکست خورده هم در میدان دیپلماسی و باید منتظر شد و پایان این جنگ را نیز دید.

باخت در میدان نظامی معادله دو قدرت نابرابر همین ابتدا قبل از اینکه نیاز باشد جزییات روند میدانی در طول نوار غزه (که 41 کیلومتر است) را مرور کنیم، باید این نکته را پذیرفت که در جنگ میان دو نیرو با قدرت نامتناسب، قدرت ضعیف تر اگر از بین نرود، یعنی پیروزی شده.

به این معنا که یک طرف ارتش کلاسیک و سرتاپا مسلح اسراییل است که هم تجهیزات و فناوری پیشرفته نوین دارد، هم پشتیبانی هوایی، دریایی و زمینی و هم برخوردار از پل هوایی تسلیحاتی 24 ساعته آمریکاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسراییل تا الان باخته است؛ هم میدان را هم دیپلماسی را

اسراییل تا الان باخته است؛ هم میدان را هم دیپلماسی را