مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 11:302023-12-13سياسي

وزیر ارشاد، تلاش های امیرحسین فردی در مسجد را الگوی فعالیت مسجدی دانست


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی نوشت: وقتی از مساجد به عنوان یک کانون فرهنگی جوشان سخن می گوییم، باید تجربه های طلایی تاریخ انقلاب را نیز برای نسل جدید بازآفرینی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی نوشت: وقتی از مساجد به عنوان یک کانون فرهنگی جوشان سخن می گوییم، باید تجربه های طلایی تاریخ انقلاب را نیز برای نسل جدید بازآفرینی کنیم: دهه 1350 مرحوم امیرحسین فردی که رهبر عزیزمان او را امیر داستان نویسی انقلاب نامیدند، به تاسیس یک کتابخانه و شورای نویسندگان در مسجد جوادالائمه پرداخت.

مسجد جوادالائمه تهران با مدیریت مرحوم استاد فردی به یک کارگاه داستان نویسی پرآوازه تبدیل شد که نمونه ای از فکر فرهنگی نهضت اسلامی به شمار می رفت؛ کارگاهی که در آن هم تمرین خواندن و هم تمرین نوشتن می شد و در کنارش، انتشار جُنگ های ادبی را نیز به بچه های مسجد می آموختند.

از رهگذر فعالیت های این مسجد، نویسندگان و هنرمندانی تربیت شدند که با پیروزی انقلاب به حوزه هنری پیوستند و سرمایه بزرگ جریان ادبیات و هنر ـ متعهد شدند.

انتشار نشریه مشهور بچه های مسجد از یادگارهای ماندگار این فکر فرهنگی بود که هنوز بی بدیل است و دوباره باید برای احیا آن بکوشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر ارشاد، تلاش های امیرحسین فردی در مسجد را الگوی فعالیت مسجدی دانست

وزیر ارشاد، تلاش های امیرحسین فردی در مسجد را الگوی فعالیت مسجدی دانست